بررسی-رفتار-سقف-های-سبک-سقف-های-کرمیت-و-نیازیت-و-سقف-روفیکس-و-سقف-سیاک-و-سقف-مجوف-بادکنکی
بررسی رفتار سقف های سبک سقف های کرمیت و نیازیت و سقف روفیکس و سقف سیاک و سقف مجوف بادکنکی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
AFFPAGECNTحجم فایل: 1620AFFPRODUCTPRICE

بخشی از متن:
پاورپوینت بررسی رفتار سقف های سبک سقف های کرمیت و نیازیت و سقف روفیکس و سقف سیاک و سقف مجوف بادکنکی 49

اجزای تشکیل دهنده نیازیت سقف
1 تیرچه های فولادی
تیرهای فولادی با جان خالی ، عضو اصلی باربر در این سیستم اند ،‌در ساخت این تیرها میلگرد های آجدار یا صاف با نمره های متنوع ، تسمه های فولادی و سپری استفاده می شود . مشخصات این تیرها طبق طراحی مورد نظر صورت پذیرفته ودرنقشه های اجرائی ارایه می گردد.
2 بلوک نیازیت
قسمت اعظم مواد تشکیل دهنده این بلوک را گچ تشکیل می دهد که مواد افزودنی نیز به آن افزوده می شود و وزن مخصوص بلوک را به 600 کیلوگرم برمتر مکعب می رساند.
بلوک گچی نیازیت با ضخامتهای مختلف مطابق نقشه های اجرائی درقسمت پائین تیر فولادی روی لبه تسمه ها در فاصله داخلی تیرها ( 50تا70 ) و عرض 20 تا 25 سانتیمتر درطول تیر استفاده می شود. در قسمت زیرین این بلوک عملیات نازک کاری انجام می گیرد. عمق بلوک بر حسب مشخصات سقف، متغیر است .
3 بلوکهای پلی استایرن
در نیازیت سقف علاوه بر آن که در جهت عایق بندی از یک بلوک پلی استایرن استفاده شده است ، یک لایه بلوک گچی سوراخدار نیز در زیر بلوکهای پلی استایرن اجرا شده که این لایه گچی علاوه بر عایق بودن، محافظ مناسبی برای بلوک پلی استایرن در مواقع آتش سوزی است .
این بلوک نقش پر کننده و قالب بتن دال سقف نیازیت را بر عهده دارد و البته نقشهای دیگر از جمله عایق حرارت و صدا را نیز می توان به این موارد افزود.
4 دال بتنی
ضخامت بتن دال فوقانی باید حداقل 5 سانتیمتر بوده و در این لایه بتنی، جلوگیری از ترک خوردگی در اثر تغییرات درجه حرارت و انقباض و انبساط بتن از میلگردهای حرارتی استفاده می شود .

سقف کُرمیت
در این سیستم از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده می شود . در ساخت تیرچه های مذکور از یک نبشی در بال فوقانی و یک تسمه در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده در جان استفاده می شود . برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالبهای ثابت مانند بلوک سیمانی ، سفالی ، طاق ضربی و یا قالبهای موقت فولادی و چوبی استفاده می شود . فواصل تیرچه ها بسته به نوع قالب از 75 سانتیمتر تا 100 سانتیمتر متغیر است . روی سقف نیز با 4 تا 10 سانتیمتر بتن پوشیده می شود . تیرچه ها از نوع خود ایستا بوده و به همین علت هیچ نوع شمع بندی در زیر سقف مورد نیاز نیست . تیرچه ها به نحوی طراحی می شوند که بتوانند وزن خیس بتن قالب و عوامل اجرایی سقف را در هنگام اجرا به تنهایی تحمل کنند . پس از اینکه بتن به 75 % مقاومت مشخصه خود رسید ، تیرچه های فولادی و بتن بصورت یک مقطع مختلط وارد عمل شده و بارهای زنده و مرده سقف را تحمل می کنند .

سقف کامپوزیت کُرمیت
سیستمهای معمول کامپوزیت در امریکا عینا' با تیرچه های با جان باز انجام می شود و معمولا' همراه با گذاشتن یک ورق فولادی موجدار به عنوان عرشه و آرماتور بندی روی آن بتن ریخته می شود . در این سیستم قالب ماندگار است و قطعات جان نیز با بتن احاطه نمی شود. در طراحی سیستم قالب کامپوزیت کُرمیت، نظر بر آن بوده که علاوه بر سرعت و تطبیق با آیین نامه ها ، هر چه ممکن اقتصادی تر باشد. از این رو اولا' قالب باید قابل استفاده مداوم باشد، ثانیا' جان تیرچه با بتن پر شود که بتوان قطعات جان را اقتصادی تر طراحی نمود و از لرزش سقف نیز کاسته شود. سیستمهای کامپوزیت رایج در ایران که با تیرآهن ساده یا لانه زنبوری با تیر ورق استفاده می شوند، دارای جان باز نیستند.

مزایای سقف کُرمیت
• کاهش هزینه
• امکان حذف کش ها
• سرعت و سهولت اجرا
• عدم نیاز به شمع بندی
• پایین بودن تنش در بتن
• سهولت اجرا داکت (بازشو)
• حذف رد فولاد در زیرسقف
• امکان اجرای همزمان چند سقف
• مقاومت نهایی و شکل پذیری بالا
• یکنواختی زیر سقف (مصرف گچ و خاک کمتر)
• امکان نظارت بر اجرای سقف در طول عملیات اجرایی
• کاهش مصرف بتن و وزن کمتر سقف (حدود 20%)
• یکپارچگی سقف و اسکلت (مقاومت در طول اجرای سقف)
• امکان طراحی و اجرای سقف با دهانه ها و باربری های خاص

امتیازات سقف روفیکس
1 ـ سهولت اجرا
نصب روفیکس نیازی به نیروی ماهر مانند قالب بند ندارد و انجام آن توسط کارگران ساده ساختمانی به راحتی امکان پذیر است. همچنین همزمان با قرارگرفتن روفیکس بر روی تیرها، یک شبکه ایمنی در زیر پای کارگران گسترده می‌شود که از سقوط اجسام و افراد کاملا جلوگیری می‌نماید.
2 ـ سرعت
سرعت قالب بندی با روفیکس در حدود 800 مترمربع در روز با دو کارگر می‌باشد. با پوشش روفیکس در تمام طبقات ساختمان ،‌می‌توان کلیه طبقات را همزمان بتن ریزی کرد و در ضمن قابلیت شکل پذیری روفیکس این امکان را بوجود می‌آورد که فرمهای پیچیده معماری را نیز بتوان به سهولت قالب بندی کرد.
3 ـ سهولت حمل و نقل ، و حجم ناچیز ضایعات
بر خلاف مصالحی مانند بلوک سفالی و بتنی متداول ، بارگیری و حمل روفیکس هیچگونه ضایعاتی ندارد. انبار کردن روفیکس به فضای کمی نیازمند است بطوری که یک کامیون به ظرفیت 10 تن قادر است بیش از 2500 متر مربع قالب روفیکس را حمل کند.
4 ـ افزایش استحکام سازه
قرار گرفتن روفیکس در سطح زیرین دال ، یعنی در ناحیه حداکثر تنش کششی و قفل شدن بتن در شبکه‌های آن ، موجب می‌شود که تنش‌ های حاصل از بارگذاری به ناودانی‌ها روفیکس منتقل شوند. هر یک از ناودانی‌های روفیکس دارای سطح مقطعی برابر با 40 میلیمتر مربع (معادل سطح میلگردی به قطر 7 میلیمتر) می‌باشد. فاصله ناودانی‌های روفیکس از یکدیگر 13.5 سانتیمتر است .
بنابراین در هر متر عرض روفیکس سطح مقطع فلزی برابر 300 میلیمتر مربع قرار می‌گیرد.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.