پاورپوینت-مهندسی-نرم-افزار-بررسی-اصول-طراحی-در-سطح-مؤلفه-یا-طراحی-رویه-ای-به-همراه-مثالی-از-زبا
پاورپوینت مهندسی نرم افزار بررسی اصول طراحی در سطح مؤلفه یا طراحی رویه ای به همراه مثالی از زبا
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی:
AFFPAGECNTحجم فایل: 1373AFFPRODUCTPRICE

بخشی از متن:
پاورپوینت پروژه مهندسی نرم افزار بررسی اصول طراحی در سطح مؤلفه یا طراحی رویه ای به همراه مثالی از زبان طراحی برنامه PDL شامل 44

اصول طراحی در سطح مولفه در اوایل دهه 1960 شکل گرفت و با کارهای انجام شده توسط Edsgar Digkstra و هم دانشگاهی های او تثبیت گردید . در اواخر دهه 1960،Digkstra و دیگران استافده از مجموعه ای از ساختارهای منطقی محدود شده را پیشنهاد نمودند که با استفاده از آن ها هر برنامه ای قابل شکل گیری است . این ساختار ها بر نگهداری دامنه عملیاتی تاکید داشتند . یعنی ، هر مجموعه ، ساختار منطقی قابل پیش بینی دارد ، از بالا وارد و از پایین خارج می شوند ، و باعث می شوند خواننده جریان رویه ای را ساده تر دنبال نماید .

فلوچارت از نظر تصویری بسیار ساده است . یک جعبه برای نشان دادن مرحله پردازش می باشد لوزی شرطی منطقی را نشان می دهد ، و پیکانها جریان کنترل را نشان می دهند شکل 1 16 سه واحد ساخت یافته را نشان می دهد . دنباله به صورت دو جعبه پردازش نشان داده شده است که توسط یک خط کنترل (پیکان) متصل شده اند . شرط ، که if then else نیز نامیده می شود به صورت لوزی تصمیم نشان داده شده است که در صورت درست بودن شرط ، باعث می شود بخش then پردازش انجام صورت نادرست بودن ، بخش پردازش eles اجرای حلقه را تا زمانی تکرار می کند که شر باشد . repeat until ، حلقه را ابتدا اجرا می کند ، سپس شرط را آزمایش می نماید و زمانی که شرط نادرست باشد ادامه می دهد . ساختار انتخاب (یا Select case ) که در شکل نشان داده شده ، در واقع اجرای if then else است . یک پارامتر همراه با تصمیمات متوالی بعدی بررسی می گردد تا زمانی که شرط درستی یافت شود ، و سپس مسیر اجرایی آن case اجرا می گردد .

به منظور نمایش استفاده از PDL مثالی از طراحی رویه ای برای نرم افزار سیستم امنیت SafeHome که در فصل های قبلی معرفی گردید ارائه می گردد. این سیستم نظارت د ارد بر آلارم های آتش سوزی ، دود، ورود غیر قانونی، آب و درجه حرارت (برای مثال، خرابی شومینه زمانی که مالک خانه در زمان خارج از منزل است ) همچنین این سیستم صدای آلارمی را تولید می کند و سرویس نظارت را فراخوانی می نماید، و پیغامی صوتی ایجاد می کند. در PDL ارائه شده در ادامه، برخی از ساختارهای مهم اشاره شده در بخش های قبل نشان داده می شود .
به خاطر آورید که PDL زبان برنامه نویسی نیست . طراح می تواند در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کند، بدون نگرانی در مورد خطاهای نحوی، به هر حال، طراحی نرم افزار ناظر باید مرور شود (آیا مشکلی وجود دارد؟) و پالایش بیشتری قبل از کدنویسی باید انجام گیرد. PDL ارائه شده، طراحی رویه ای را برای مولفه نظارت بر امنیت تعریف می نماید.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.